Słyszałem, że wśród studentów krąży o mojej firmie opinia, że „SMARTech zatrudnia cztery osoby, z których każda pracuje za czterech” 🙂
Najpierw się z tego śmiałem, ale to jednak prawda. Wydajność pracowników w mojej firmie jest bardzo wysoka. Nie tylko dlatego, że staramy się zatrudniać tylko profesjonalistów (jak się nie uda, to amatorzy po kilku miesiącach sami odchodzą).
Powodem tak dużej wydajności jest też wiele spisanych procedur i instrukcji pracy. Po 12 latach doświadczeń mamy instrukcję składania rozdzielnic (wiele z nich złożyli stażyści, którzy pierwszy raz na oczy widzieli tak duże szafy elektryczne – jest ona obecnie dostępna jako nasz poradnik na http://www.inteligentnydom.pl/a/rozdzielnice-elektryczne-knx-eib), instrukcję obsługi stanowiska sekretarki (jak odpowiadać na zapytania, jak robić wstępne oferty, wystawiać faktury itd) i kilka innych.
Ale głównym elementem usprawniającym naszą pracę jest CRM, czyli program, który automatycznie robi oferty, pilnuje by nikt nie zapomniał o swoich zadaniach, gromadzi wszelkie informacje o realizacjach, generuje zamówienia, wystawia faktury, gromadzi koszty przypisane do danego klienta itd. Może na nim równocześnie pracować wiele osób, dzięki czemu każdy ma szybki dostęp do wszelkich danych, przez co obsługa klienta jest sprawna i profesjonalna. Ten program to wspaniała pomoc, zastępuje minimum jednego pracownika na każde cztery-pięć osób w firmie.